Laat uw Dragon activaties niet verloren gaan

TIP-van-AVT-verwijderen-van-Dragon-van-een-pc-via-de-Setup-Procedure

Bent u in het bezit van een pakket Dragon spraakherkenning, dan kunt u daar gebruik van maken op meerder pc’s. Nuance houdt wel bij op hoeveel computers u Dragon installeert en er is ook een maximaal aantal installaties mogelijk. We leggen u hier uit hoe u het aantal installaties goed beheert.

Bij elke installatie wordt er een unieke code van de pc samen met het serienummer (op de achterkant van de DVD-hoes, of ontvangen van AVT via e-mail) naar de registratieserver van Nuance gestuurd. Nuance houdt op die manier bij hoeveel installaties er zijn gedaan met een serienummer. 

Wanneer u op een pc waar u Dragon op heeft geïnstalleerd de harddisk moet schoonmaken, een nieuwe Windows installatie moet doen of Dragon helemaal niet meer wil gebruiken, raden wij u aan om een de-installatie uit te voeren. Doet u dat niet dan verliest u een activatie en kunt u Dragon wellicht niet meer op een andere pc installeren.

Bij een de-installatie wordt aan de licentie-server van Nuance doorgegeven dat u Dragon niet meer gebruikt op de desbetreffende pc en wordt de teller weer verhoogd. Voor de volgende installatie(s)

Verwijderen van een installatie

  • Met een DVD: plaats de originele DVD van Dragon in de DVD-speler van de pc en start (handmatig indien deze niet vanzelf start) de setup.
  • Met een download: zoek de map/folder met de installatiebestanden en klik daar op Setup.exe om de installatieprocedure te starten. Heeft u de installatiebestanden niet meer, dan kunt u deze downloaden via de download link die u van ons per e-mail heeft ontvangen. Nadat de download is voltooid zal de installatieprocedure vanzelf starten.

In het menu dat nu op het scherm komt, staat een optie om de de-installatie uit te voeren. Het is wel van belang dat er een Internetverbinding is om de de-activatie aan de server van Nuance door te geven. De de-installatieprocedure zal daar zorg voor dragen. U hoeft daar zelf niets voor te doen.

Let op!

Maak altijd een export van uw gebruikersprofiel op een extern medium (of cloud-drive zoals Dropbox of One Drive) als u het profiel nog wil gebruiken op een nieuwe pc of op dezelfde pc met een schone harddisk. Lees hier hoe u een back-up maakt van uw spraakprofiel.

Na de herinstallatie van Dragon kunt u het profiel weer importeren vanaf het externe medium of cloud-drive.
De exportfunctie kan alleen gedaan worden met de Premium-, Professional– of Medical-versie. Niet met de Home-versie.